AccueilFAQRechercherS'enregistrerMembresGroupesConnexion

Partagez | 

EAW : deck espagnol tout chelou mais qui marche

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Aller en bas 
AuteurMessage
Ikoma Nagisa
Héros de guerre

MessageSujet: EAW : deck espagnol tout chelou mais qui marche   Mar 7 Déc - 18:33

Deck qui remporte un level10 à Barcelone et qui fait top4 au Jade Championships à Madrid.

Stronghold: Great Hall of Records

DYNASTY (40)
events (4):
1x Earth Dragon's Guidance
1x I Am Ready
1x Inheriting an Heirloom
1x The New Order
holdings (14):
1x Chugo Seido
3x Copper Mine
3x Dockside Market
3x Smuggler's Port
1x Tetsu Kama Mine
3x War Encampment
personalities (21):
1x Akodo Sadahige - exp
3x Akodo Senzo
1x Akodo Shunori - exp
1x Akodo Tsudoken
3x Ikoma Toruken
3x Matsu Kasei
1x Matsu Kenji - exp
3x Matsu Kinihara
3x Matsu Youko
1x Paneki's Disgrace
1x Seppun Tashime - exp
regions (1):
1x Mountain Storehouse

FATE (40)
actions (27):
2x Claw and Shell
2x Fall Back!
2x Inexorable Defeat
2x Justly Earned Victory
2x My Life Is Yours
2x Only Actions Speak
3x Outer Walls
3x Overwhelming Pressure
3x Reinforce the Gates
2x Shameful and Cowardly
2x The Cost of Pride
2x Will
items (10):
1x Celestial Mempo of the Lion Clan
1x Chagatai's Armor
1x De Bellis Yoditorum
3x Excellent Armor
1x Heavenly Jumonji-yari of the Lion
3x Sasumata
rings (3):
1x Ring of Air
1x Ring of Earth
1x Ring of Water

Je poste le commentaire d'Akodo Lestat sur Swift Sword :

The deck comes from an idea from Sergio Garcia, aka Matsu Sliver, the greatest spanish lion player. We talked about playing all the bowing lions in a deck, and he created the first version of this deck. I loved it at first sight, and after playing it with VPI for fun at the Second Chance (with a 5-2, losing only against Battle Maidens), I decided to make my version of the deck, changing VPI for Great Halls, Satsunes for Paneki and Tashime, adding Shameful and Cowalry, and the most important change: 3 x Reinforce the Gates.
I think this deck it's almost perfect against military right now. The worse pairing is Phoenix, and I was lucky enough to avoid them at both tournaments . But it's really weak against control, something I faced from the beggining, and that was my doom at the Spanish National against Scorpion.
The deck needs some changes to make it more playable against control, but in a military environment, I think it's almost unstoppable.

How I play it: Pattience it's a virtue with this deck. You need to have the good combination of personalities at table, and then you have to provoke the rival to attack you, by destroying a province unopposed with cavalry or chagatai if possible, or trying to buy all personalities with honor (hunting with Kasei and Senzo works also). With an average hand, you can neutralize all personalities at the enemy army and don't lose too many lions.

At Barcelona, I played against Unicorn Maidens, Crab, Lion mirror, Mantis, Dishonor, Crane Seven Folds, Lion cavalry and Crab again. I did only lose one game, against Crane. It's a hard pairing, but he played 3 improntus, 3 wall of honor at my kasei's, 2 Imperial Adjudication, 2 Peaceful... After that game, I played against another Crane, and I was able to win him only for the New Order and because I was able to play a Shameful+Claw and Shell when he was at 50. The hardest game was against Akodo Koitashi with the Cavalry deck, I was really lucky at that one.

At Madrid, I played against Onis, Honor Phoenix, Dragon Monks, Lion Switch, Crab, Dishonor, and Mantis at the Swiss, and 2 Crabs and Dishonor at the top. I lost only against Dishonor, both against the same guy, Ferran Villegas, winner of the Jeweled, and the best catalan player in my opinion. I wasn't able to do anything at the 3 games. Mantis was the hardest game of all, against an amazing player, Roge, and I was really lucky against the Dragon Monk and Lion Switch, a bowing deck with Deathseekers. And the games at Top 8 against Juan Berian, Crab, were really, really difficult. At the last game, when I was 2 provinces left, he destroyed an army of Kuon, Furumaru, Benjiro, Yaheiko and 3 zerkers with the Guidance and a lonely Kasei was able to save the province against 2 Shinjos thanks to Reinforce the Gates!

I hope you like the game and find it usefull!

Voir le profil de l'utilisateur http://www.ryoko-owari.com
Akodo Tenrou
Légende

MessageSujet: Re: EAW : deck espagnol tout chelou mais qui marche   Mer 8 Déc - 9:46

J'avais joué contre lui en dernière ronde du Second Chance à Lyon et je l'avais sorti malheureusement après une partie ultra serrée.
Il m'avait parlé des quelques modifications qu'il comptait faire mais il jouait déjà grosso modo ce deck là (ce qui m'avait convaincu de tester els Gift Armor dans le format après qu'on en ai discuté).

Félicitations à lui en tout cas !

"L'intention politique est la fin, la guerre est le moyen. Et jamais le moyen ne peut être pensé sans la fin."
Carl von Clausewitz, De la Guerre.
Revenir en haut Aller en bas
Matsu Tetsuo
Samurai amphibie

MessageSujet: Re: EAW : deck espagnol tout chelou mais qui marche   Mer 8 Déc - 11:05

J'aime.
Le concept est semblable a mon deck, mais avec des Items, de la bow tech, du harpon, lui joue reinforce, moi countermove.

J'aime beaucoup le principe du deck Smile

Qui a dis que la bow tech c'est mort?

"In my sword, the wind. In my heart, courage. In my eyes, death. I am Matsu"

"Fear is a burden for lesser men. We are not lesser men. We are Lion."
Akodo Tenrou
Légende

MessageSujet: Re: EAW : deck espagnol tout chelou mais qui marche   Mer 8 Déc - 11:15

Non je te rappel que c'est le désho qui est mort !

"L'intention politique est la fin, la guerre est le moyen. Et jamais le moyen ne peut être pensé sans la fin."
Carl von Clausewitz, De la Guerre.
Contenu sponsorisé

MessageSujet: Re: EAW : deck espagnol tout chelou mais qui marche   

EAW : deck espagnol tout chelou mais qui marche
Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Revenir en haut 
Page 1 sur 1