AccueilFAQRechercherS'enregistrerMembresGroupesConnexion

Partagez | 

[TMF] Kotei Paris 1er des rondes

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Aller en bas 
AuteurMessage
Akodo Tenrou
Légende

MessageSujet: [TMF] Kotei Paris 1er des rondes   Mar 3 Juil - 4:41

Citation :
Salut !
Pas mal de gens m'ont demandé ma deckliste, aussi je la poste ici.
Ce deck est né de la question : "comment être autowin contre l'honneur, le désho, le blitz et le zerker à la fois ?", et il y répond parfaitement. Il rencontre par contre des difficultés contre les militaires avec des battles, des vrais persos et de l'agressivité : typiquement la licorne, le mantis et le lion. Ces match ups sont durs mais le deck se défend assez bien pour les gérer : il n'a cependant pas le droit de perdre la moindre bataille, parce qu'une fois la tête sous l'eau, il ne peut plus se relever (problème mécanique du swarm).
Je tiens à dire que ce deck n'est pas un blitz : il prend les provinces t3, comme les humains, et n'est pas du tout all-in puisqu'il a une économie satisfaisante. Il parie sur le nombre (jusqu'a 7 persos sur l'attaque t3) et le contrôle pour faire peur à l'adversaire afin qu'il ne défende pas. Les batailles se gèrent à la force et à la bowtech, et il est très important de savoir quelles fights il faut prendre ainsi que de conserver au moins 3 provinces intactes. Le match up kitsu n'a pas du tout le meme tempo que les autres match up défensifs. Il faut attaquer avec minimum 6 a 9 gars ou rusher le controle.
Je suis convaincu que ce deck sera beaucoup moins viable avec TSE parce qu'il ne passera pas le LDD qui sera complètement horrible avec cette extension.

Deckliste :

Marshalling Fields
BK base
BH base

Bonhommes :
3 pride of the hand
3 qalyar
3 shakash
3 sleepless one
3 keppo
3 hachiro
3 shika
3 ashiko

Misc :

1 jurojin
1 alter history
1 shinden shorai
1 assault jungle

Thunes :
3 copper mine
3 ageless shrine
3 venerable master
2 remote farm
1 peddler

Fate :

3 thick marsh
3 heart darkness
3 ancient feud
3 oblivious
3 rise of dark naga
3 firm censure
3 duel of serpents
3 reckless rush
3 games of sincerity
3 gripped by terror
3 indecision
1 game of dice
1 creating order
1 earth
1 void
1 water
1 fire
1 fruitless search

Rapport :
Je suis désolé, j'ai une assez mauvaise mémoire des noms, aussi je ne me souviens plus de tous les gens que j'ai affrontés. Alors excusez moi si j'écorche vos noms ou ne m'en souviens plus =((((

Ronde 1 : un désho force de provinces étranger
Je tombe sur un match up easy, et ça s'en ressent. Les 2 premieres provinces se prennent comme dans du beurre. Il gagne 1 tour en faisant scandalous rumors, ce qui lui permet de m'amener à -17. Aussi, je décide de patienter 1 tour pour avoir 4 gars de plus et split a -20 sur les 2 dernieres. Il n'a pas de quoi défendre contre mes 2x6 ou 7 persos.
1-0

Ronde 2 : Simon en désho force de province
On prend les mêmes et on recommence. Il fait Rentatsu t2, j'attaque t3, comme je n'ai aucun controle j'ai 2 ancient feud en main : les 2 premieres provinces tombent grace a eux, puis j'ai juste trop de monstres. Je finis à -13.
2-0

Ronde 3 : Grue honneur duel
Lui aussi est un copain de mon deck. Il n'a jamais de quoi empecher la prise de province a chaque tour malgré sa hotei guidance, ses controles multiples (confession haikiu) et ses 2 steel on steel. Je lui oblivious son pédé a la fleur pour l'empecher de rusher les 40. Quand il est vers 31 avec 1 province, je le regarde tranquillement 1 ou 2 tours pour cracher encore 4 a 8 gars et attaque sur ses 40.
3-0

Ronde 4 : Licorne BM bourrin
Match up compliqué. Il sort la pouffe qui réduit la force a l'engagement et une boxable, j'ai 5 gars a mon t3. Ma main est dramatiquement molle por l'opposition (1 bow tech et 3 moves), aussi je fais un oblivious sur sa grosse perso pour lui dire "BOUH défends pas je fais peur" et j'attaque avec 3 gars, parce que contre licorne il faut avoir l'avantage de l'échange de provinces. Mais mon adversaire semble ne pas connaitre la peur puisqu'il décide de défendre... Je l'incline, il me tue 3 gars, je ramene les 2 autres, je serre les fesses et, gros soulagement, je lui prends province + perso. Il sort 2 gros gars. J'attaque, il défend pas. Il me prend 1 province en cavalerie. Je crois que je lui prends encore cash une province sans trop d'escarmouche. Je défends son attaque avec un pin's par province et fais du kungfu sur chacune pour la protéger (2 games et un heart of darkness je crois). Il détape ses persos, aussi je sors des gars puis defends une seconde fois son attaque mais perds 2 provinces cette fois. J'attaque. Je gagne la bataille a la force, il me reste 1 atout en main quand il concède. Partie très tendue.
4-0

Ronde 5 : Dragon militaire avec la strong qui incline en reaction.
Je mets longtemps a comprendre ce qu'il joue : il se trouve que c'est un militaire gros mecs et bourré de battles qui tuent. Il me fait un Dark Naga t2 : situation flippante pour mes petits monstres. J'assure l'attaque t3 avec un firm censure. Puis je l'empeche d'attaquer avec un second, et je recycle un firm censure a la jurojin pour assurer ma seconde attaque. A partir du moment ou il a 2 provinces contre 4, il commence a avoir peur d'attaquer. Je lui en prends encore une car il défend pas contre ma masse de 10 mecs. A partir de là, j'attends X tours pour avoir plein plein de gars et une main pleine. Je lui meule un peu les persos qui font peur avec des oblivious, et j'attaque. Je place 2 heart of darkness, ce qui me permet de bien gérer cette bataille contre 6 ou 7 persos énormes.
5-0

Ronde 6 : Tek et son MSC "mais non je joue pas désho regarde je prends des provinces !"
Je pars défaitiste, parce que je ne pourrai jamais égaler le talent ou l'intelligence du grand Tek. Il me domine. De plus, il ne joue pas désho défensif, mais est bourré de battles comme un deck militaire, ce qui lui donne un atout contre mon deck. Ma main de départ est assez dramatique, mais heureusement, quand on a ni le talent, ni l'intelligence, ni l'avantage compositionnel, il reste la CHANCE je lui fais Ashiko t2 + Earth ! Ce blitz improvisé m'offre le temps de prendre une position avantageuse et de constituer une économie. De plus, Tek a la gentillesse de ne pas sortir de magistrats. Je l'attaque, il défend avec une mort colérique et un token fruitless pour passer sa main magistrate. Il me renvoie 3 gars et je perds 2 honneur dans le processus, mais je prends tout de meme province + token : je remonte a 7H. Tek décide d'attaquer avec ses 3 persos. Je mets un pin's qui vient faire heart of darkness pour protéger la province. A mon tour, je fais firm censure sur son seul perso détapé et split sur les 2 provinces restantes sans opposition.
6-0

Ronde 7 : Alexandre avec son blitz phoenix qui a gagné le tournoi
Je sors gentiment mes 2 thunes t1. Il me fait perso t1. Sur son attaque t2 je sauve ma province avec le Earth. A partir de là, je sais qu'il ne me redste plus qu'à camper en défense quelques tours en conservant mes provinces, parce qu'il est all-in et que moi j'ai une économie qui tourne. Il me prend 1 prov en cavalerie et s'ecrase sur ma défense avec son 2• perso. Je sais plus si j'attaque la ou le tour d'apres, quoi qu'il en soit je tank assez pour l'etouffer sous la masse de gars et reprendre tranquillement l'echange de provinces.
7-0

Top32 : Tandyss et son kalani grosse éco/gros gars.
Je connais bien son deck alors que Tandyss ne connait pas le mien. De plus, il n'a pas eu tout le temps qu'il aurait voulu avoir pof playtester et améliorer sa liste. La partie est cependant très tendue. Il me fait dark naga assez tot. On bouibouite jusqu'a se retrouver a 2 cartes en main chacun et des degats ont été faits des 2 cotés. J'ai le fire et le water sur table, et il a des mecs enormes. Sur la derniere bataille, je lui fais veart of darkness et une fois qu'il n'a plus rien en main et je fais double move pour ramener assez de force et lui raser son armée.
1-0

La seconde game se passe assez identiquement : je vise son peddler parce que je veux avoir l'avantage de la pioche lorsqu'on sera a 2 cartes en main chacun. Apres des batailles et des peripeties nombreuses, on a chacun presque plus de mains ou de provinces. Il sort hiromi, kanaye et a un mec a 6F sous la guidance mantis. Il attaque avec 2 gars, je défends avec 3 gogols. La il fait hidden defense pour en ramener un troisieme : DRAME ! il est clairement écrit que je vais perdre cette bataille, ce qui me ferait passer de bien a mal a l'aise dans la game. Je fais heart of darkness histoire d'au moins sauver la prov si je ne peux gagner l'affrontement, et comme je crois en l'ame des cartes, je piochr un indecision qui me permet de ramener le perso qu'il me manquait pour gagner la bataille et clore la game !
2-0

Top16 : Fred et son kalani apocalyptique...

Bonjour je m'appelle Fred et je fais des decks pour ne pas perdre plutôt que pour gagner. Son horrible création est tellement résiliente et tellement solide et le joueur derriere les commandes joue tellement bien qu'en parties test on était a 100/0 pour lui. Aussi, je ne pars pas a l'aise. Sur la premiere game, je ne peux pas attaquer tot, aussi je me fais vite broyer puisqu'il a plein de gars qui tuent. La seconde se passe en 5 minutes et ce sont les plus douloureuses de ma vie pas grand chose a dire sinon que je ne pouvais pas gagner et que les parties ont été melodramatiques. Manquait juste le violon.
0-2

"L'intention politique est la fin, la guerre est le moyen. Et jamais le moyen ne peut être pensé sans la fin."
Carl von Clausewitz, De la Guerre.
Revenir en haut Aller en bas
Dare
Honorable samurai

MessageSujet: Re: [TMF] Kotei Paris 1er des rondes   Jeu 5 Juil - 2:36

how does he get 7 peeps by turn 3? O_o'
kempy
Samurai expérimenté

MessageSujet: Re: [TMF] Kotei Paris 1er des rondes   Jeu 5 Juil - 4:44

Dare a écrit:
how does he get 7 peeps by turn 3? O_o'

1st turn: any two 3g producers,
2nd turn: fe hachiro, pride, qalyar, shika
3rd turn: 3xrise (two from hand and one again from juroijin)
=
7 peeps

or

1st turn: one 3g producer and venerable master
2nd turn: fe hachiro, pride, qalyar, shika
3rd turn: 2xrise + venerable peep
=
7 peeps
Dare
Honorable samurai

MessageSujet: Re: [TMF] Kotei Paris 1er des rondes   Lun 9 Juil - 20:23

i checked this and it's awesome. a couple of changes i would try is

fury of a mob for duel of serpents

and i would try to add a couple of inexorable since it would rape negation that sometimes burn this deck.
Akodo Tenrou
Légende

MessageSujet: Re: [TMF] Kotei Paris 1er des rondes   Lun 9 Juil - 20:45

You played against what? And did you included TSE allready?

Thank you Friend ;-)

"L'intention politique est la fin, la guerre est le moyen. Et jamais le moyen ne peut être pensé sans la fin."
Dare
Honorable samurai

MessageSujet: Re: [TMF] Kotei Paris 1er des rondes   Mar 10 Juil - 16:05

Akodo Tenrou a écrit:
You played against what? And did you included TSE allready?

Thank you Friend ;-)
i tested vs Kitsune (win), Kensai (lost, missed the inexorables for those hfc or near miss), Dragon Open control (win, he got gold screw), Uni BM (close match, he blitzed me cause he got gold screw and missed retri, TPM), Phoenix Elem. De (Win, also close match, he blitzed me with 3f + strength of the tsunami, if i had 4 peeps on 2nd turn it would be a different story), also tested vs TOP but deck blew up and got me gold screw with weak people os i was unable to blitz or swarm.

i would consider using flooded pass for those nasty retri/tpm but it need more testing cause its useless agains superunits.

i forgot to check TSE in case something can be added, ill give it a try as soon as i see what cards saw a couple of things for nonhumans,
Akodo_Lestat
Gunso

MessageSujet: Re: [TMF] Kotei Paris 1er des rondes   Dim 22 Juil - 21:03

I fell in love with this deck the moment I saw it, and I've been playing a version of this deck with TSE with amazing results.
I've only lost a couple of games against Crane Scouts, a couple against Scorpion dishonor, one against Lion Paragons, one against Kitsus and one against Spider Enlightment... and I think that's it. I've won about 85% of the games I've played, and I've tested against almost alll decks (I'm missing Phoneix).

This is it:

1 The Marshalling Fields

# Dynasty (40)

# Events (2)
1 Assault in the Jungle
1 Alter History

# Celestials (1)
1 Jurojin's Blessing

# Regions (1)
1 Shinden Shorai

# Holdings (12)
3 Ageless Shrine
3 Copper Mine
2 Remote Village
1 Traveling Peddler
2 Venerable Master
1 The Seekers' Temple

# Personalities (24)
3 Keppo
3 Niiro no Oni
3 Pride of the Hand
3 Qalyar
3 The Shakash
3 Ikoma Shika
3 Gozu
3 Akodo Ashiko

# Fate (40)

# Strategies (33)
3 Gripped by Terror
3 Rise of the Dark Naga
3 Oblivious
3 Unstable Ground
1 Ancient Feud
3 Heart of Darkness
3 Thick Marsh
1 A Game of Dice
1 Creating Order
3 Firm Censure
3 Reckless Rush
3 Indecision
3 Scorn the Weak

# Followers (3)
3 Gozu's Guide

# Rings (4)
1 Ring of Earth
1 Ring of Fire
1 Ring of the Void
1 Ring of Water

Gozu was a logic inclussion, and the new Oni is too much hardcore not to get him in for those lovely 6G. Scorn the Weak for Game of Sincerity is also cool.
A pity I don't think I'll be able to play any storyline until after the WC, I think this deck can give a lot of love!
Voir le profil de l'utilisateur http://www.l5rbarcelona.com/foro
Akodo Tenrou
Légende

MessageSujet: Re: [TMF] Kotei Paris 1er des rondes   Lun 23 Juil - 4:42

I would cut -1 Ashiko for +1 Shika xp. Same base force , overlay and 1 Battle. You still Need to see 1 Ashiko in the Game I think So one could be cut .

Akodo_Lestat
Gunso

MessageSujet: Re: [TMF] Kotei Paris 1er des rondes   Lun 23 Juil - 7:06

Akodo Tenrou a écrit:
I would cut -1 Ashiko for +1 Shika xp. Same base force , overlay and 1 Battle. You still Need to see 1 Ashiko in the Game I think So one could be cut .

It's not a bad idea, but I was thinking about changing Ashiko for The Sleepless one. The problem is... Ashiko is giving me AMAZING results!!!
Thanelkc
Honorable samurai

MessageSujet: Re: [TMF] Kotei Paris 1er des rondes   Lun 23 Juil - 22:18

Hi. I'm the one who made this deck. I read your decklist and the ideas of improvments debated here. First I'm really happy that you like my idea Smile It's a pleasure.
If I made an account, it's because I'm concerned about your choices. I think there are some that are OK, others are really bad, in my opinion (and because I really overtested lots of combinaisons for this deck befors the kotei of Paris, so I can express myself about what is optimised before TSE).
If you want to change cards in this deck, you need to understand its goals and mechanics. For example, having some battles on guys is a mistake, because what counts is the gold cost, force ratio, traits and injections, not the proactive battles. When you have 10 guys and only 1 or 2 with battles, guess who is targeted ? And so you lose fluidity for nothing, because your battle-guy costed 1 or 2 more GC than the right blank guy.
So, to talk about the dynasty :

- I wouldn't play Gozu, because he is 3GC and you need 6 sams 2GC in the deck to fluidify its mechanics and swarm correctly : a swarm is not about having good guys, it's about having lots and even more meat on the field ! Hachiro (F3/2GC) is one of the best personalities of the deck, because of his awesome ratio !

- I wouldn't play Niiro no Oni. Because one of the worst match up of the deck is LDD. You can't play 6 guys who make lose honor, and there are dudes who require honor in the deck : you can't afford to suicide yourself with your dynasty, compromising your fluidity. All is about fluidity and swarming for the dynasty : no cutsy tricksy with battles, no "this guy seems strong i put him". You need to play blank and dull personalities, the ones who seem the weakest are actually the strongest. For me, the worst perso of the deck is Shakash, because he's a target and he is not smooth in early game (T1/T2/T3). And he doesn't bring much in midgame. If it wasn't for oblivious, I wouldn't put him in here. I think Sleepless is one of the best characters, because his battle is very strong though invisible : he made me win 2 fights during the tournament because the opponent underestimates him. And he does better oblivious than niiro. Remember that you have to oblivious berzerker at T2, and 10GC berzerker at T3. It is dificult to do that without Sleepless actually. And autowin VS Zerk is essential.

- Seeker's Temple : it sucks, completly. Why would you like to sacrifice an early holding ? For Ashiko + Earth ? It is not a rush, you don't want that : Ashiko is a support character for big fights and a metadésho/honor. The fire is often useless because of your CHI2 persos. You already have venerable who sacrifices, you can't kill more holdings. And economy is always the center of my decks : this deck needs a good economy, and doesn't want to commit early on. I think this holding brings unbalance in the economy of the deck for no good tactical improvment.

- Ancient Feud : You need 3 ancient feud. First because it allows you autowins versus desho and honor (dealing with high resistance tactic). Second, because it's a free cantrip : you're not upset to have it against military. So, it's an autoinclude x3.

- Gozu's Guide : You don't want to rush, you don't want protection cause you don't care about your meatbags personalities, you want to buy guys not attachs, and you need a proactive fate because you have drawing during the battle (drawing a battle can save your life) and because you need to win the fights (1 lost big engagement = 1 lost game). So, I thnk it's not optimized in this deck.

- Scorn the weak : Well, this one we can debate. I personaly prefer games of sinc, because you put a zerk to 0 and not 3 or 4 or 6 force if he has a gift armor. And the honor loses 2 instead of 1 : he really doesn't care to lose just 1, though 2 begins to be a potential trouble. So, I would go with games of sinc because of this 2 match ups (and big fat unicorns and kensais too).

- Duel of Serpents : It's one of the best cards of the deck and my personal little technic touch Smile it's really useful because it's never lost : a good effective battle which synergize with the other bowtechs and a dishonor meta to counter the scary LDD. Really, this card is awesome, I wouldn't throw it away, it's the soul of the deck =D

- The idea of -1 ashiko fot Shika XP : I thought about it, and finally, after tests, I think it less optimal than 3 ashiko. Because you don't care about a battle which is not bowtech (RA suck suck suck : it doesn't kill a zerk and too many nakanus), and because the injection is just awe-some. So effective in many ways, so versatile, so potentially useful and never lost. Ashiko is one of the main reasons why the deck exists, you don't want 1 in the game, ideally you want 1 each turn since T3. When Ashiko is here, it's almost a signal to say "I can attack peacefully".

- Venerable Master : one of the key cards, you need x3.

- I like the terrain which kills, I'll have to try it to see how put it in ^^

Well, that's quite all what I think now. But it's also a matter of style : perhaps you are more happy using your ideas. Sometimes there are personal touches that someone feels awesome and others feel "what the hell is that ??". I just wanted to bring you the ideas behind the choices, made after monthes of playtests. I gonna harsly playtest this deck against LDD to see if I can bring it safely to the worlds. If I can't, I have a Hero-based Lion military deck which looks awesome Smile
Akodo_Lestat
Gunso

MessageSujet: Re: [TMF] Kotei Paris 1er des rondes   Mar 24 Juil - 12:33

First of all Thanelkc, thanks a lot for sharing this deck. I needed to play something different than Kitsus, and your idea was exactly what I needed Smile!
Second, some comments about your opinions:
- Gozu vs Gohei. I understand your numbers situation, but Gold scheme on this deck has been so amazing that I didn't even remember that Gohei was there on the first version. With a copper or a remote, a 3G with an hability as amazing as Gozu is really worth it. Maybe I've just been lucky with gold Very Happy!
- Niiro no Oni vs Sleepless. I'm playing a lot against dishonor, and yes, I think LDD can be a hell of a matchup. I've only used Niiro's hability once, he usually dies first, that's right.. But the main point is having 6 honor losing peeps. Against militar, those 6F for 6G are amazing, but yes, it's too dangerous to play him because of dishonor Sad
- Seeker's Temple. I'm not playing Seekers for Ashiko + Earth, I'm playing it to search for Void. Is soooooooooooooo easy to play Void with this deck! And having a Searching Holding is perfect. I've been playing it at almost all my decks latelely (Kitsus for Fire, Scouts for Earth, etc.), and it's a fixed card on them.
- Ancient Feud. You're right, I lost the final of a local tournament last saturday bacause I only had one Ancient Feud... I'll play 2 or 3.
- Gozu's Guide. You're right, it's not necessary, but I like to put free followers on my Gozu Very Happy! I was already going to get it out.
- Scorn the Weak. I wanted to test it and it's been working really fine. It was more a non-performing thing than the problem with zerkers or big units. Here I have to deal against a lot of Ambush, and I like this card and Gripped help a lot.
- Duel of Serpents. I just don't like this card, neither here nor at the Kitsus... I'm not really needing those 3xhonor against dishonor right now, even less if I get Niiro out. And it's a really weak bow card...
- Shika. I like 3xAshiko best too.
- Venerable. I'd love to play 3x, but as I said, I just love playing Void and 12 holdings are more than enough Sad.
- Unstoppable Ground. It's another good reason to play Gozu. It's being amazing and a good help against those nasty Snow has Teeth!

I now about those "touches" you mean. I was going to get awat Firm Censure and Gripped by Terror, for example, but after testing, I completely understood why they were there Smile.
I really hope you can get this deck to the WC, I'll keep testing versions of it and updating with results. It's not very polite for me to say, but It would be awesome if this year's WC was a Lion Victory!
And by the way... Hero deck? WTF???

Edit: By the way, just recieved the Naga Pack... and I think The Sacred Rosary of the Constrictors can perfectly get into the deck Very Happy!
Ikoma Nagisa
Héros de guerre

MessageSujet: Re: [TMF] Kotei Paris 1er des rondes   Ven 14 Sep - 23:54

Working on something similar, the Blessed Mantle of the Greensnake would be welcome if Qalyar wasn't the only naga with PH>0 ! And still better than our Lion Naga Standard which never be useful in any other deck in EE than this kind of deck.

I'm in the Gozu side in the debate, and on the Sleepless side ; still not fixed about Flooded Pass : it's not that great but still OK, and the typical Spanish player is playing Unicorn when he can't play a Scorpion/Dragon/Crane deck. Not so sure that Inexorable is a good idea.

I tried Sorano Exp, too, it's three peeps for five Gold, but the force ratio is not that good and they are neither nonhuman nor scout. Tried to play with the new Zokujin, too, but far from convinced for now, as you can easily guess.
Depending on the number of Scouts you have (ie 15 in the last decklist Albert posted), you might consider Watchers in the Dark alongside Firm Censure ; except that it's not sure that WINT worth the slot in a 40 cards swarm deck.

And of course, if you have slots to spare, which you have not, Natural Aviary + Fury of a Mob or Natural Aviary + The Sleepless One are cool together.

I'm not saying that this or that sucks or is great, just that it's fine to look at some other options here and there.

Voir le profil de l'utilisateur http://www.ryoko-owari.com
Akodo_Lestat
Gunso

MessageSujet: Re: [TMF] Kotei Paris 1er des rondes   Dim 7 Oct - 9:33

I won yesterday a level 1 hunt of the dark naga with this version of the deck:

1 The Marshalling Fields

# Dynasty (40)

# Events (1)
1 Imperial Gift

# Celestials (2)
1 Jurojin's Blessing
1 Ryoshun's Guidance

# Regions (1)
1 Shinden Shorai

# Holdings (12)
3 Ageless Shrine
3 Copper Mine
2 Remote Village
1 Traveling Peddler
2 Venerable Master
1 The Seekers' Temple

# Personalities (24)
3 Keppo
3 Pride of the Hand
3 Qalyar
3 The Shakash
3 Ikoma Shika
3 Gozu
3 Akodo Ashiko
3 The Sleepless One

# Fate (40)

# Strategies (34)
3 Gripped by Terror
3 Rise of the Dark Naga
3 Oblivious
3 Unstable Ground
3 Ancient Feud
3 Heart of Darkness
3 Thick Marsh
1 A Game of Dice
1 Creating Order
2 Firm Censure
3 Reckless Rush
3 Indecision
3 Scorn the Weak

# Items (2)
1 The Arcane Cloak of the Chameleons
1 The Sacred Rosary of the Constrictors

# Rings (4)
1 Ring of Earth
1 Ring of Fire
1 Ring of the Void
1 Ring of Water

I only lost against Zerkers at the final round with a strange game where I wasn't able to kill a first Yamadera with Oblivius and we exchanged provinces until he attacked with 2 yamaderas with Gift Armor and Deep Roots :S.
The semi-final and the final are recorded. The semi-final is a perfect game against Kitsuki militar, he just couldn't do anything. The final was even worse, he had gold screw.
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]

After playing Paracouts, Kitsus and Nonhumans, I'd say than this is the most complete deck for winning Worlds. Kitsu is stronger, but I just lose against honor Sad. But Paracouts could rock the house too Smile

We're a lucky clan, we have sooooo many good options Smile!!!
Ikoma Nagisa
Héros de guerre

MessageSujet: Re: [TMF] Kotei Paris 1er des rondes   Lun 8 Oct - 0:35

Bon que ce soit Kitsu ou Nonhuman, ça sera en TMF pour moi.

matsu daigotsu
Chui

MessageSujet: Re: [TMF] Kotei Paris 1er des rondes   Lun 8 Oct - 10:13

Kitsu en TMF ca tourne bien ? J'ai vu un deck ou deux comme ca mais j'ai jamais testé.
Ikoma Nagisa
Héros de guerre

MessageSujet: Re: [TMF] Kotei Paris 1er des rondes   Lun 8 Oct - 15:13

En tout cas ça change un peu ! Smile

kempy
Samurai expérimenté

MessageSujet: Re: [TMF] Kotei Paris 1er des rondes   Lun 8 Oct - 16:12

@lestat

I've watched these videos and seems you have a lot of luck in these games (Dragon: Ashiko+RoE T1 and only one defender bought next turn? WTH!?). I'm really curious how looks your first T3 attack against standard military with two battle oriented defenders (i.e. Crab). Most of time you have three blank attackers against them - i think you need lot of luck to win in this case.
Akodo_Lestat
Gunso

MessageSujet: Re: [TMF] Kotei Paris 1er des rondes   Mar 9 Oct - 6:23

kempy a écrit:
@lestat

I've watched these videos and seems you have a lot of luck in these games (Dragon: Ashiko+RoE T1 and only one defender bought next turn? WTH!?). I'm really curious how looks your first T3 attack against standard military with two battle oriented defenders (i.e. Crab). Most of time you have three blank attackers against them - i think you need lot of luck to win in this case.

I did have a lot of luck on both games, an amazing amount of luck Very Happy! In a normal game, I only attack on T3 if I get Oblivius, Rise, Shinden or Ashiko AND a good hand. If not, I don't have any problems attacking on T4 with a Horde. Yes, Crab is a problem, but with a little pattience and FIRE, the deck can win.
Akodo Tenrou
Légende

MessageSujet: Re: [TMF] Kotei Paris 1er des rondes   Mar 9 Oct - 7:49

Congratz on your winning Albert ! Let's celebrate this on Friday ! ;-)

kempy
Samurai expérimenté

MessageSujet: Re: [TMF] Kotei Paris 1er des rondes   Mar 9 Oct - 11:11

@lestat

If you dont attack T3 do you defend then?
Akodo_Lestat
Gunso

MessageSujet: Re: [TMF] Kotei Paris 1er des rondes   Mar 9 Oct - 11:41

kempy a écrit:
@lestat

If you dont attack T3 do you defend then?

Sure. Or i deffend or I make Oblivious, both are cool Smile. This deck has an amazing deffense with Heart and all the dirty things it can do Smile!

Thanks Tenrou-sama, and yes, we'll celebrate Smile!
Contenu sponsorisé

MessageSujet: Re: [TMF] Kotei Paris 1er des rondes   

[TMF] Kotei Paris 1er des rondes
Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Revenir en haut 
Page 1 sur 1