AccueilFAQRechercherS'enregistrerMembresGroupesConnexion

Partagez | 

[SC] Lion Paragon "Burning Fate"

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Aller en bas 
Aller à la page : 1, 2  Suivant
AuteurMessage
Akodo Tenrou
Légende

MessageSujet: [SC] Lion Paragon "Burning Fate"   Jeu 13 Oct - 22:12

Shamate Keep 

BK xp
BH

Daigotsu Hotako xp3
Akodo Kobi xp
Matsu Fumiyo xp
Akodo Ryozo

Akodo Kusamoto x3
Matsu Koyama x3
Matsu Kinihara x3
Matsu Nishijo x3
Akodo Kakihara x3
Matsu Shunran x3
Matsu Yosa x3 ou Youko

Akodo's Guidance

Chugo Seido
Traveling Peddler 
Remote Village x3
Copper Mine x3
Famous Bazaar x3
Imperial Artificer x3

Grateful Reward x3
Know No Fear x3

The Perfect Moment x3
Ring of the Void
A Game of Dice
Preparedness 
The Thriving Light

Creating Orders
A Pure Heart x3
Force of Spirit x3
Guided by Honor x2
Desperate Rush x3
Cast Aside the Weaks x3
Only Actions Speak x3
Proper Deference x1

Armor of the Ryu
De Bellis Yoditorum 
Satoshi's Dual Warfans x3
Singh's Remnants x3

"L'intention politique est la fin, la guerre est le moyen. Et jamais le moyen ne peut être pensé sans la fin."
Carl von Clausewitz, De la Guerre.
Revenir en haut Aller en bas
Akodo Tenrou
Légende

MessageSujet: Re: [SC] Lion Paragon "Burning Fate"   Jeu 13 Oct - 22:17

Overall test on 3 weeks

Crab control : 5/1
Crab scout : 6/2
Crane Embassy : 3/5
Dragon Kensai big item : 5/0
Lion Tactician : 2/0
Mantis ToRC Like : 4/1
Mantis DGC : 2/0
Phoenix CoT kill : 2/0
Phoenix ToP Honor : 2/0
Phoenix ToP Desho : 3/1
Scorpion Bomb : 2/0
Scorpion Battle Desho : 2/0
Spider Monksai : 2/0
Unicorn OK tacticien : 3/1
Unicorn BM : 3/3

"L'intention politique est la fin, la guerre est le moyen. Et jamais le moyen ne peut être pensé sans la fin."
Dragonic
Gunso

MessageSujet: Re: [SC] Lion Paragon "Burning Fate"   Ven 14 Oct - 5:16

Franchement j'aime beaucoup l'idée.

Pourquoi Ato est sorti du deck et pourquoi y préfères-tu Youko ou Yosa?
Si tu veux encore plus cycler/piocher, jurokujin n'est-elle pas approprié pour ce deck? Tu as besoin de l'Akodo ?
Pourquoi le retour de Desperate Rush qui sortait des deck du moment. Bonne carte mais pourquoi pas Will ? Deja assez de cartes payantes ?

Question environnement, tu penses que tous ces decks seront les plus joués et le meilleurs ou il y en a un qui manque dans tes tests ?
Pourquoi ne pas avoir tester contre du miroir paragon, tu penses que le tacticien va prendre le pas ?

Je vais peut-être m'en inspirer un peu.
Matsu Tetsuo
Samurai amphibie

MessageSujet: Re: [SC] Lion Paragon "Burning Fate"   Ven 14 Oct - 5:58

Globalement j'aime l'idée.

Desperate reste une bonne carte, ça tue pas mal de truc et ca donne un malus de force pas degeulasse.

Petite combo pour rentabiliser les imperial artificer, ça peut permettre de payer le follower crée par Greatful et ainsi piocher cycler en plus de la pioche avant le combat.

Ca doit tourner tres vite.

"In my sword, the wind. In my heart, courage. In my eyes, death. I am Matsu"

"Fear is a burden for lesser men. We are not lesser men. We are Lion."
Akodo Tenrou
Légende

MessageSujet: Re: [SC] Lion Paragon "Burning Fate"   Ven 14 Oct - 7:15

Pour donner une idée de la pioche, hier contre le Crane de Yoda 3 parties, je fini à chaque fois à moins de 10 cartes dans le fate (dont la dernière où lui fini avec 3 cartes dans son Fate et moi 2).
Tu moulines autant qu'un jeu Duel en gros (sauf que tu veux surtout pas dépasser 40 cartes ^^).

Yosa a pris le pas sur Youko pour stabiliser le trait Paragon: j'ai fait des parties avec Yosa en test contre du militaire où elle me sauve la baraque avec son trait Paragon pour jouer mes cartes de la main. Youko ne m'aurait pas servie elle à ce moment là. Après le vrai défaut de Yosa c'est ses 2F c'est évident...

Ato est sortie parce que je peux me permettre de mettre beaucoup de eprso à 7 et que je lui préfère Kakihara. La grosse différence vue qu'ils n'ont pas de battle tous les deux se situe que Ato à 0F en défense, Kakihara 4.

Desperate Rush : parce que les Battle action en Lion sont "boui boui" c'est à dire pas tranchantes (exemple regarder le Fate du Tacticien), en revanche en Paragon tu as accès à 2 Kills: Force of Spirit, et Cast Aside. Avec DR ça te fait 9 cartes qui peuvent tuer quelqu’un et tu pioches donc tu veux que la moindre de tes actions prises emmerde l'adversaire.

Il manque encore des tests contre par exemple Mantis blitz mais personne ne le joue ici. Je continue à tester contre Grue parce que c'est pas encore ça et aller à Dublin avec moins que 50% contre le grue: autant aller faire le tournoi de 7 Wonders!
Je vais retester aussi le BM car celui que j'ai joué était pas "archétypé": il jouait avec 6 Retribution, ce qui pique, mais moins de Battle.

Je n'ai pas playtesté contre le Paragon, car je connais bien cet archétype et je pense que s'il joue Iron Will: il a perdu (contre moi j’entends), juste parce que je connais bien le deck Paragon, et que lui ne connait pas mes modifications.
Maintenant en ce qui concerne le Tacticien standard, le Paragon le mange militairement, mais ça ne veut pas dire qu'il est fort, au contraire, lui mange les jeux Honneur. Reste à savoir qu'est ce qui sera plus joué à Dublin: honneur ou Lion?
De plus il doit y avoir moyen de meta le Paragon en Tacticien.
Je pense que les deux se valent mais qu'après ils sont très différents, et le choix de deck sera déterminant en fonction des Pairings après. Mais là c'est une histoire de chance ^^

Akodo_Lestat
Gunso

MessageSujet: Re: [SC] Lion Paragon "Burning Fate"   Ven 14 Oct - 12:41

I like the deck. A lot Smile
Why don't you play 1 Tetsu Kama Mine?
Voir le profil de l'utilisateur http://www.l5rbarcelona.com/foro
Akodo Tenrou
Légende

MessageSujet: Re: [SC] Lion Paragon "Burning Fate"   Ven 14 Oct - 13:36

Instead of Traveling?
I was thinking of it but:
- id. You dont see an item midgame, you wanna spent your gold with traveling perhaps
- Kama didn't work for Follo

That's what stopped me of testing it, but when you see Warfans: yes for 4 gold +2F 2 cards and protecting !

Akodo_Lestat
Gunso

MessageSujet: Re: [SC] Lion Paragon "Burning Fate"   Ven 14 Oct - 14:50

Nah, you're right, forget it...
And how about changing 2xGuided x 2xBeloved? I know the battle action is not that good, but you increase honor meta.
Also, I miss Tsudoken...
Rawion
Warlord

MessageSujet: Re: [SC] Lion Paragon "Burning Fate"   Ven 14 Oct - 18:20

Il est difficile de faire mieu pour dublin en millitare paragon . de toute facon je crois que on a réflechie a toute les idée possible avec david.

les paring seront la seul facon d'acrocher un bon resulta a dublin. il est difficile de tout controler en lion en ce moments .

Voir le profil de l'utilisateur http://lafiertedulion.ephpbb.com
Akodo Tenrou
Légende

MessageSujet: Re: [SC] Lion Paragon "Burning Fate"   Ven 14 Oct - 20:25

No Albert, you're idea is not so bad, I was keeping an Eye at TKM but you know... the habit of the Traveling Wink

Actually I don't think I can do better out of SK Paragon than this.... perhaps one change for another (Youko/Yosa.... Proper/any meta... and all...)

I'm thinking about Lion Hero Big Item too, instead of Tacticia as a second eventuallity. Tactician lake good battles. Hero has some good points: Akodo Kuronada xp2 is great. Kaido too. Resilience is great !

I'll post soon.

Akodo_Lestat
Gunso

MessageSujet: Re: [SC] Lion Paragon "Burning Fate"   Ven 14 Oct - 21:48

I agree, this is the best build of Paragons if we want to defeat HR but being still good against militar. I'm really eager to test it, seems kinda fun Smile!
Heroes... haven't really thought about them a lot. I'm not really sure it can be better than the super-tacticians deck.
Rawion
Warlord

MessageSujet: Re: [SC] Lion Paragon "Burning Fate"   Ven 14 Oct - 22:09

Hero Deck get very good card. Personality havé got very good battle action. You havé got a very good holding production. The problem with tactician all your action need to pay gold and they are not very good. Parangon get better battle action and for free.
Voir le profil de l'utilisateur http://lafiertedulion.ephpbb.com
Akodo_Lestat
Gunso

MessageSujet: Re: [SC] Lion Paragon "Burning Fate"   Lun 17 Oct - 7:12

Yesterday I tested this deck on a local tournament. I won all games but the final, that I lost against BMs. Also, I had a few games at the Egg against Lion tacticians and I won them all.
Sadly, I didn't play against any honor runner, but against militar and dishonor it was very strong.
Pros and Cons I see:
- Card Drawing. WOW!
- Speed
- It's more protected than the normal Paragon builds

- Kiniharas are really necessary against attachment decks, like scouts, but against BMs with followers... they suck Sad
- There's only 1 unbow card at battle (plus Tsudoken, who I played). Ok, we have Know no Fear, but still it's kind of dangerous.

My changes:
Dinasty: I played 2xYosas, 1xTsudoken, and a Farmlands instead of Fumiyo.
Fate: Guided x Beloved, and 1 Pure Heart and Preparedness x 2 Iron Will. And Void x Water.

This week I'll test against Crane.
Akodo Tenrou
Légende

MessageSujet: Re: [SC] Lion Paragon "Burning Fate"   Lun 17 Oct - 8:26

Do you have the BMdecklist?
I builded the changes for thisdeck from my earlier Deck to match the BM. So I'm disappointed if not working (as you see there's little that use PH except Kinihara and SK Battle).

I wanted to add Yojimbo's Dity x2 for Unbow but just no slot for them.

Try not to show the decklist too much cause I think we (of the forum) are the only ones abording the Lion with this sort of Deck it can be a surprise in Dublin ;-p

Akodo_Lestat
Gunso

MessageSujet: Re: [SC] Lion Paragon "Burning Fate"   Lun 17 Oct - 8:40

I've only showed it to the lion playtest group at Barcelona, it won't post it at spanish level, don't worry Smile

I don't have the playlist of the BMs, but I'll try to get it. From what I remember and the games I played against him, it's something like this:

# Dynasty (26)

# Events (1)
1 Wartime Allies

# Personalities (25)
3 Utaku Eun-ju
1 Utaku Fujiko - exp
3 Utaku Hana
3 Utaku Ji-Yun
3 Utaku Jin-lao
3 Utaku Kohana
1 Utaku Kohana - exp
1 Utaku Liu Xeung - exp
3 Utaku Liu-Xeung
3 Utaku Mai
1 Utaku Yu-Pan - exp2

# Fate (39)

# Strategies (36)
3 Downhill Assault
3 Riding in Harmony
3 The Perfect Moment
3 The Sound of Thunder
3 The Wind Never Stops
3 A Pure Heart
3 Cast Aside the Weak
3 Grateful Reward
3 Desperate Rush
1 A Game of Dice
1 Creating Order
1 The Thriving Light
3 Only Actions Speak
3 The Height of Courage

# Followers (3)
3 Utaku Elite Guard

I think I could have won the game, but I risek too much playing 2 Perfect Moment in a row after he destroyed 2 provinces, where I could only destroy 1 and lost the other battle. I had 2 useless Kiniharas, 2 Shunran and 2 Nishijos. He had many more battles than I did and one more pronvince, and was 10 points of honor ahead. I had to make a desperate attack and then I lost.
This players usually plays in a very blitz way with all those bonuses.

Akodo Tenrou
Légende

MessageSujet: Re: [SC] Lion Paragon "Burning Fate"   Lun 17 Oct - 9:05

I play my BM like this too: 6 F bonus card for free is nut not to play it. But not all BM playing like this... Fortunately LOL

I'm wondering about Token of Destiny as 9th attachmrnt: what do you think?

Akodo_Lestat
Gunso

MessageSujet: Re: [SC] Lion Paragon "Burning Fate"   Lun 17 Oct - 9:15

I thought about it, looking for cheap 2G attachments, but... I'm not really convinced, with this swarm, we need things with battles, not an extra life.
I'm thinking about Scout Armor... and Akodo Regulars Very Happy!

BTW, I played against Scorpion dishonor with spells... Man, it's really strong! You need to be really carefull with that one, it can really destroy you! I lost the first one when I didn't really know how the deck worked, it really surprised me.
Akodo Tenrou
Légende

MessageSujet: Re: [SC] Lion Paragon "Burning Fate"   Lun 17 Oct - 9:40

I had a bad moment against ToP Dishonor too.

Broken Alliance is MVP against this but I don't want to cut the Guided for less pro active moves...

What did you thought about Yosa? Lack F Off course but did she not provide stability with trait?

Didn't thought about Regulars.. Scout Armor: why not just the free Pearl from FL instead?

Akodo_Lestat
Gunso

MessageSujet: Re: [SC] Lion Paragon "Burning Fate"   Lun 17 Oct - 10:53

I haven't tested agaist ToP dishonor, but I don't know, it doesn't look as dangerous as the scorpion...
The thing is about Broken-Guided-Beloved... All of them are good, it's really hard to choose!
Yosa showed up only a couple of games, couldn't really test it well enough. But I think it's a better choice than Youko right now, this way at least she's a good weapon against scout's little followers.
The Pearl was another good choice, but since we will want to use Imperial Artificers... It feels weird to bow a holding for a 0G item Very Happy! The armor gives 2F, at least.
Akodo Tenrou
Légende

MessageSujet: Re: [SC] Lion Paragon "Burning Fate"   Lun 17 Oct - 19:32

Well you can chose to overpaid your Pearl or spare your gold for personnality: that's pretty versatile too! Even though Scout Armor give much F and Tempo.

The ToP is strong builded to defend. It broke in half the BM here but i won it 2/1. I didn't tested against Scorpion shug: if you have a list I'll give to our "Dishonor tester " ;-p

I thought hardly about Beloved and think it doesn't stop Crane except for Some really minor gains.
I play oftrn Embassy myself.
With SC i can easily make an open phase at 15/20 Honor when your Beloved end at your turn.
Beloved is a move that doesn't straighten your full unit and pretty useless against many match up.
I don't think it's a viable option so lately in the arc unless you can beat Crane in duel. If you can beat Crane in Duel then yes it can help ;-)

Did you really needed the Farmlands? I think it's a good add but is the Personnality-slot disposable for a Region?

Tsudoken: I Know how you value him, but that's another personnality not performing your Fate :-p
Did you felt it in the testings?

Akodo_Lestat
Gunso

MessageSujet: Re: [SC] Lion Paragon "Burning Fate"   Lun 17 Oct - 20:57

I can try to get it, but it was pretty basic: Palace of Crimson, 6 spells, all limited dishonour cards, void, the battle of choosing a personality, losing 2 honour and going home, Rin, the new Shugie and the usual suspects. 
I know we can overpay the pearl, but as you said, I like best the force and timing of scout armour. 
So you think Beloved is useless against Crane? I haven't been able to test it yet (I focused my Crane testing with tacticians),  but It looked good in case I didn't have an OAS. I'll see it this week and decide. 
Farmlands was ok, it helped when I didn't have hand attachments or Singhs. I think we can afford 2 or 3 spots without personalities. 
Tsudoken is a must Very Happy. I admit I've had some stupid games without Paragons, but I would quit one Kusamoto before getting Tsudoken off Very Happy

I've heard rumours about a lot of Mantis blitz decks of 2 types, the scout usual one, and the gold one. Have you?
Akodo Tenrou
Légende

MessageSujet: Re: [SC] Lion Paragon "Burning Fate"   Mar 18 Oct - 5:44

Yes. And I have picked the Deck of Ornatov to post it in this forum in a upper section.
By the way, Ornatov himself says not to play his Deck in Europe cause it Will be cut in half by meta and hard battled decks.
I try to build one with more control and that seems strong.
But a Lion making T2 2 peeps OR in the case of this Deck making 1 peeps +
Singh from hand, should win.

Akodo_Lestat
Gunso

MessageSujet: Re: [SC] Lion Paragon "Burning Fate"   Mer 19 Oct - 6:33

More testing, yesterday 4 games against Crane. 2/2
I won the last one after playing 6 OAS and 1 Proper, and even so, it was really close and 'cos the crane did a big mistake.
It's such a hard match Sad
And I think you were right, I'll forget about Beloveds and play Guided.
Also, I think I'll change 3xDesperate and Ryu for 2 Cost of Pride and 2 My Life or Surety...
Akodo Tenrou
Légende

MessageSujet: Re: [SC] Lion Paragon "Burning Fate"   Mer 19 Oct - 7:02

Yes my wins against Crane are with respectively 6 and 5 OAS... No, Crane is not broken no LOL ^^

Why changing DR?

Akodo_Lestat
Gunso

MessageSujet: Re: [SC] Lion Paragon "Burning Fate"   Mer 19 Oct - 7:20

Akodo Tenrou a écrit:
Yes my wins against Crane are with respectively 6 and 5 OAS... No, Crane is not broken no LOL ^^

Why changing DR?
I feel I really need debow tech, and TCOP is both that, protection and bow. And My life... I don't know, It's just an amazing card. Desperate is cool, and I understand your 9 destroy cards philosophy, but I feel is is more important. 
So, if with 6 OAs, a Proper and a Thriving we can't still win a high percentage of Cranes... What can we do? Switch to tacticians? Or pray to Bishamon they don't show up to Dublin Very Happy?
Contenu sponsorisé

MessageSujet: Re: [SC] Lion Paragon "Burning Fate"   

[SC] Lion Paragon "Burning Fate"
Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Revenir en haut 
Page 1 sur 2Aller à la page : 1, 2  Suivant